جاروبرقی کمپرسوری یا معمولی؟ کدام یک بهتر است؟

دنیای مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد، یکی از جدیدترین فناوری‌های روز که در جاروبرقی‌ها به‌کار می‌رود، سیستم کمپرسوری است.

اما فناوری کمپرسوری تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد؟

آیا جارو‌برقی‌هایی که فناوری سیستم کمپرسوری را دارا هستند ارزش خرید بیشتری دارند یا جارو‌برقی‌های معمولی؟

هر کدام از این جارو‌برقی‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهد‌شد تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. با کالای خونه تا پایان این مقاله همراه باشید.

توضیح کوتاه در مورد جارو‌برقی کمپرسوری

جاروبرقی کمپرسوری که از جدید‌ترین انواع جاروبرقی محسوب می‌شود، داری سیستم کمپرسوری است.کمپرسور‌ها انواع و ظرفیت‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها دارای فشار بسیار کم (خلاء) و بعضی از آن‌ها دارای فشار بسیار زیاد می‌باشند.

کمپرسور در جاروبرقی باعث افزایش فشار هوا می‌شود که امروزه با پیشرفت علم در جاروبرقی‌ها مورد استفاده قرار‌می‌گیرد. این فناوری در جاروبرقی باعث بهتر‌شدن قدرت مکش و افزایش توان جاروبرقی می‌شود که در نتیجه جاروبرقی، سطوح را با حداکثر کیفیت، تمیز می‌کند.

مقایسه کلی کمپرسوری و معمولی

  • گران‌تر بودن مدل کمپرسوری نسبت به مدل معمولی
  • مدل کمپرسوری نسبت به مدل معمولی مصرف انرژی کمتری داشته و تراز مصرفی آن‌ها در سطح A قرار می‌گیرد. همین موضوع کاهش مصرف انرژی باعث کمتر شدن هزینه برق شما می‌شود و عملا در دراز مدت به سودتان خواهد بود.
  • در مورد خرابی و دوام جاروبرقی باید گفت که چون جاروبرقی کمپرسوری از فناوری‌های مدرن‌تری نسبت به مدل‌های معمولی بهره‌می‌گیرد، در نتیجه میزان خرابی آن کمتر و دوام و پایداری بیشتری دارد و برای سالیان طولانی می‌توان از آن‌ها با خیال راحت استفاده کرد.
  • یکی از موضوعات مهم در خرید جاروبرقی، قدرت مکش آن است که در میزان تمیز شدن محیط تاثیر مستقیم دارد. جاروبرقی‌های کمپرسوری در این موضوع بسیار بهتر و قوی‌تر از مدل‌های معمولی عمل می‌کنند و برای محیط‌های شلوغ و کثیف پیشنهاد ما به شما خرید این مدل از جاروبرقی‌ها است.
  • میزان صدای جاروبرقی نیز همیشه موضوع مهمی در خرید این وسیله محسوب می‌شود چون که به‌طور مستقیم با سلامت شنوایی فرد و اعضای خانواده و اطرفیان شما ارتباط دارد. جاروبرقی‌های کمپرسوری با وجود قدرت مکش بالا، داری صدای بسیار کمتری نسبت به انواع معمولی جاروبرقی‌ها هستند که این نیز به‌دلیل وجود فناوری‌های مدرن به‌کار رفته در موتور این مدل از جاروبرقی‌ها است.
  • در مورد ظرفیت و مخزن جاروبرقی باید گفت که جاروبرقی کمپرسوردار آشغال‌ها و گرد و غبار جمع‌آوری شده توسط جاروبرقی را داخل مخزن یا کیسه جارو تحت فشار قرار می‌دهد و همین امر باعث می‌شود که گرد و غبار به‌شدت متراکم شده و به همین خاطر  کیسه یا مخزن جاروبرقی کمپرسوری به آهستگی پر می‌شود و وقتی کیسه یا مخزن جارو را خالی می‌کنیم به علت تراکم، ذرات و گرد و غبار پراکنده نمی‌شوند و آلودگی ایجاد نمی‌کنند.
  • جاروبرقی کمپرسوری نسبت به نوع معمولی، با سرعت بیشتری می‌توانند سطوح را تمیز کنند و در نتیجه در زمان کار شما نیز صرفه‌جویی می‌کند و با خیال راحت‌تری می‌توانید به سایر امور روزمره خود بپردازید.
  • میزان انتشار گرد و خاک در جاروبرقی کمپرسوری بسیار کمتر از جاروبرقی معمولی است و این موضوع باعث جلوگیری از بیماری‌های تنفسی می‌شود و برای سلامت فردی بسیار مهم است.
  • جاروبرقی‌های کمپرسوری از فیلتر به مراتب بهتری از مدل‌های معمولی استفاده می‌کنند.

همانطور که اشاره شد، جاروبرقی های کمپرسوری با وجود گران‌تر بودن، دارای کیفیت بسیار بالا‌تری نسبت به مدل‌های معمولی هستند و توصیه ما نیز به شما خرید همین مدل ازجاروبرقی‌ها است. در اینجا مقاله ما به پایان می‌رسد امیدواریم از خواندن این مطلب بهره کافی را برده باشید.

خلجی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.