مینی ‌واش بخرم؟ مینی واش یا کهنه شور چیست و کاربرد آن

مینی‌واش بخریم یا نه؟ مینی واش برای چه کسانی مناسب است؟ با گسترش زندگی آپارتمانی و کوچک‌تر شدن خانه‌ها، مینی‌واش راه خود را به خانه‌های ما پیدا کرده‌است. مینی‌واش یا کهنه‌شور، یکی از انواع ماشین‌های لباسشویی محسوب می‌شود که می‌تواند حدود 4 کیلوگرم گنجایش داشته‌باشد و برای زندگی دانشجویی نیز ابزاری به‌شدت کاربردی است. پس چنانچه شما در خانه ای کوچک مثل خانه‌های دانشجویی زندگی می‌کنید، خرید یک ماشین لباسشویی برای شما به صرفه نخواهد بود. با کالای خونه تا پایان این مطلب همراه باشید تا با این وسیله مقرون به صرفه بیشتر آشنا شوید.

کاربرد‌ مینی‌ واش‌

مینی‌واش‌های موجود در بازار، دارای ۲ کاربرد عمده می‌باشند که اولین آن‌ها شست‌و‌شوی لباس‌ها و کهنه‌های نوزاد و همچنین لباس‌های کودکان است. در این حالت، مینی‌واش، امکان شست‌و‌شویی سریع را برای شما مهیا می‌کند. دومین ویژگی این ماشین‌ها، شست‌وشوی لباس‌های بزرگسالان در مقدار و حجم کم، با بازدهی زمانی بالا است.

انواع مینی‌ واش

مینی‌واش‌ها دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارند. این دستگاه‌ها به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • تکی
  • دوقلو
  • تمام اتوماتیک
  • دستی
  • مینی‌واش با سبد خشک‌کن

در کهنه‌شور تکی فقط عمل شست‌و‌شو و تا حدودی آبگیری انجام می‌گیرد، اما نمی‌توان از آن برای خشک‌کردن لباس‌ها استفاده نمود. مینی‌واش تکی به‌دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به ماشین‌های لباسشویی، برای دانشجویان بیشتر توصیه می‌شود. در مینی‌واش‌های دوقلو دور موتور هنگام شست‌و‌شو در حدود ۲۰۰ دور و در خشک‌کن حدود ۵۰۰ دور در دقیقه است که برای شست‌و‌شو انواع لباس مناسب است. در مدل تمام اتوماتیک مینی‌واش‌ها‌، هر سه قابلیت شست‌و‌شو، آبکشی و خشک‌کردن وجود دارد. این مدل کهنه‌شور دارای صفحه کنترل دیجیتال است و همچنین دوام بالایی دارد. در نوع اتوماتیک، برخی مواقع لباس‌ها به خوبی خشک نمی‌شوند. در این صورت باید شلنگ تخلیه و پمپ دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر کنید.

چرا مینی ‌واش بخرم؟

مینی‌واش‌ها برای شست‌و‌شوی انواع‌ لباس‌ها مثل کتان، جین و …، در حجم کم، کابرد دارند. این ابزار شست‌وشو دارای سایزی کوچک، وزنی مناسب جهت جابه‌جایی آسان، سیستم راه اندازی و بارگیری ساده و شست‌وشوی 10 دقیقه‌ای مجهز به تایمر می‌باشد که همین عوامل، این ماشین‌های کوچک و جذاب را در میان افرادی که با لباس‌های کثیف کودک خردسالشان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، یا در خانه‌های دانشجویی و یا کوچک زندگی می‌کنند و حتی افرادی که به علت هزینه‌های سرسام‌آور ماشین‌های لباسشویی قادر به خرید این نوع از ماشین‌ها نیستند، به وسیله ای محبوب تبدیل کرده‌است.

از دیگر مزایای مینی‌واش‌ها می‌توان گفت که شستن لباس‌ها در این دستگاه، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود. قیمت کم دستگاه و هزینه کمتر تعمیرات نسبت به سایر لباسشویی‌ها و همچنین دوام و عمر مناسب، از دیگر مزیت‌های این دستگاه‌ها است.

هنگام استفاده از مینی‌ واش دو نکته را رعایت کنید:

اگر اين دستگاه را در حمام استفاده می‌کنید حتما يك سيم از بدنه دستگاه به لوله‌هاي آب وصل كنيد و یا از مینی‌واشی که سیم Earth آن در کابل برق دستگاه وجود دارد استفاده کنید تا الكتريسته ساكن را منتقل كند و دچار برق گرفتگي نشويد. ضمنا هنگام كار كردن دستگاه استحمام نكنيد.

نشت‌کردن آب از زیر مینی‌واش، یکی دیگر از مشکلات رایج آن‌هاست. شلنگ تخلیه و ارتباطات آن و همینطور اتصالات شلنگ به دستگاه را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی کنید.

معایت مینی واش‌

از اصلی‌ترین معایب مینی‌واش‌ها، مقدار کم حجم بارگیری لباس در هر بار شست‌و‌شو می‌باشد، همین امر سبب شده تا این نوع از ماشین‌های شست‌و‌شو، برای خانواده‌های شلوغ و پرجمعیت و کسانی که می‌خواهند در یک بازه‌ی زمانی مشخص، حجم زیادی از لباس‌های خود را بشویند، اصلا مناسب نباشد، همچنین مینی‌واش‌ها به علت ضعیف بودن اجزای داخلی نسبت به ماشین‌های لباسشویی معمولی، بیشتر در معرض خرابی و سرویس‌های پس از راه‌اندازی قرار می‌گیرند، اما با رعایت نکات ساده مانند میزان بار مورد تحمل دستگاه و نکات ایمنی و فنی می‌توان از بروز چنین مشکلاتی تا حد زیادی جلوگیری نمود.

در مینی‌واش های دستی و غیر‌اتوماتیک، آبکشی، آبگیری و خشک‌نمودن لباس‌ها صورت نمی‌گیرد. شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی‌های عادی نسبت به مینی‌واش‌ها بهتر انجام می‌گیرد. ظرفیت لباسشویی‌های معمولی بالاتر از کهنه‌شور است و حجم و مقدار لباس بیشتری را می‌شوید.

در پایان باید گفت که اگر حجم لباس کمی دارید و می‌خواهید در زمان اندک لباس‌هایتان را بشویید، بهترین وسیله برای شما، مینی‌واش است که با مصرف اندک آب و برق، بهترین نتیجه را به شما می‌دهد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

کالای خونه
دیدگاه کاربران
بدون دیدگاه
  • مجید 25 خرداد 1401 / 11:18

    خیلی جالب بود، اصلن نمیدونستم هست همچین چیزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.