با ماشین زمان به گذشته سفر کنید؛ معرفی Time Shift در تلویزیون

تعجب نکنید، Time Shiftیا ماشین زمان یکی از بهترین فناوری‌هایی است که در تلویزیون‌ها به‌کار رفته است. این قابلیت جذاب، بسیار کاربردی است و در موقع تماشای فیلم و سریال‌ها به‌کار شما خواهد آمد. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که این فناوری چیست و چه کاردی دارد. با کالای خونه تا پایان این مقاله همراه باشید.

فناوری ماشین زمان (TIME SHIFT) در تلویزیون

این فناوری، اولین بار در سری تلویزیون های هوشمند ال‌جی به‌کار گرفته‌شد، با نام ماشین زمان که به مخاطبان خود اجازه می‌داد که در هنگام تماشای فیلم و سریال یا برنامه مورد علاقه‌ی خود، بتوانند آن‌را در حافظه‌ی داخلی دستگاه یا هر ابزار ذخیره‌سازی دیگری مثل فلش یا هارد، ضبط کنند.

این موضوع از این جهت قابل اهمیت است که فرضا شما در حال تماشای یک مسابقه فوتبال جذاب به‌صورت زنده‌ هستید اما به ناگهان زنگ در خانه شما به صدا درمی‌آید و ممکن است شما آن لحظه حساس بازی را از دست بدهید، اما این قابلیت امکان ذخیره بازی را در لحظه به ارمغان آورده و دیگر شما به‌خاطر تماشا نکردن مسابقه فوتبال ناراحت نمی‌شوید. این قابلیت به‌ظاهر ساده باعث تحولی جذاب در عرصه تلویزیون‌های هوشمند شد و سود بسیاری را نصیب شرکت ال‌جی کرد و باعث شد بسیاری از شرکت‌های پیشرو همچون سونی نیز از این قابلیت تقلید کنند.

نحوه استفاده از فناوری Time Shift:

برای استفاده از فناوری Time Shift کافی است به روش زیر عمل کنید:

1. برای راه‌اندازی و استفاده از این ویژگی‌، ابتدا باید هارد اکسترنال یا USB که برای این منظور در نظر گرفته‌اید را به تلویزیون متصل کنید.

 

time shift

2. دکمه Time Shift را از روی ریموت‌ کنترل فشار دهید.

3. بعد از روشن کردن Time Shift، گزینه ضبط و ذخیره را انتخاب کنید.

4. تست کنید که این قابلیت روشن و مشغول ضبط ویدئو شما باشد.

البته در گیرنده‌های دیجیتالی که برای تلویزیون خود تهیه می‌کنید و در بعضی از تجهیزات ارایه کننده Time Shift، نیاز به یک فضا جهت ذخیره‌سازی اطلاعات دارید که یک حافظه جانبی مثل Flash  یا حافظه‌های چند ترابایتی مثل Hard Disk  این مشکل را به‌راحتی حل می‌کند و شما ناراحتی بابت کمبود جا برای ذخیره‌‌ی اطلاعات نخواهید داشت، فقط کافی است این حافظه‌ها را به دستگاه وصل کنید.

دقت داشته‌باشید که از وسیله‌ای استفاده کنید که فضای کافی جهت ذخیره‌سازی داشته‌ باشد زیرا تصاویری که با این روش ذخیره می‌شوند معمولاً دارای حجم فراوانی هستند و فضای زیادی را در فلش یا هارد شما اشغال می‌کنند.

البته ممکن است که گیرنده‌ی شما دارای چنین حافظه‌ی داخلی باشد، در سیستم‌هایی مشابه تلویزیون تعاملی یا IPTV، این حافظه به‌صورت اینترنال وجود دارد.

در اینجا مقاله ما به پایان می‌رسد امیدواریم از این مطلب حداکثر بهره را برده‌ باشید و اطلاعات کافی در مورد ماشین زمان به‌دست آورده باشید.

با تشکر از همراهی شما با کالای خونه

عسکری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.