معرفی پورت های تلویزیون؛ کاربرد پورت کامپوننت

در پشت و یا در لبه‌های کناری تلویزیون، پورت های رنگی فراوانی وجود دارند که به جز یک یا دو مورد از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنید. شما به عنوان کاربر یک تلویزیون با چند مورد از این پورت‌ها و کاربرد آن‌ها آشنایی دارید؟ احتمالاً شما نیز همچون اکثر افراد، تنها از پورت HDMI استفاده می‌کنید و به دیگر پورت ها کاری ندارید. بعضی از این پورت‌ها می‌توانند کابرد‌های جالبی داشته‌باشند، پس بهتر است با این پورت‌ها بیشتر آشنا شوید. در مقاله قبل در مورد پورت‌های کامپوزیت صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم به بررسی پورت کامپوننت بپردازیم و مطالبی را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم تا با این پورت بیشتر آشنا شوید، با کالای خونه تا پایان این مقاله همراه باشید.

درباره پورت کامپوننت

پورت کامپوننت هم یکی از انواع پورت‌ها است که تقریبا روی تمام تلویزیون‌ها وجود دارند و برای وصل شدن به دستگاه‌هایی که از خروجی HDMI بی‌بهره هستند، کاربرد دارند. پورت کامپوننت اولین پیشنهاد مطرح شده برای ارسال سیگنال‌های کیفیت بالای HD بود. همانند کامپوزیت، این پورت هم از کابل‌های RCA استفاده می‌کند. تفاوت این دو چیست؟ در اینجا شما دو ورودی صدا و سه ورودی تصویر در اختیار دارید‌، این پورت‌ها به رنگ‌های سبز و آبی و قرمز طراحی شده‌اند. اگر برای بازی کردن از کنسول‌های نینتندو و Wii استفاده می‌کنید، توجه کرده‌اید که کیفیت استاندارد خوبی ندارد و نمی‌توانید تصویرش را هم درست کنید.

راه‌حل این ‌کار این است که شما باید به‌جای وصل کردن کنسول نینتندو و Wii به پورت کامپوزیت، از کابل و پورت کامپوننت استفاده کنید. با همین اقدام به ظاهر ساده، شما می‌توانید تغییرات منحصربه‌فردی در کیفیت تصویر و رنگ و صدای بازی مشاهده کنید. پورت‌های كامپوننت نسبت به پورت S-Video از كیفیت بسیار بهتری برخوردار هستند. پورت‌های كامپوننت روی رسیور و پخش كننده‌های DVD و ویدیو پروژكتورها دیده می‌شوند. اگر کاربری ۵ کابل کامپوزیت داشته باشد، ‌می‌تواند از آنها به عنوان یک کابل کامپوننت استفاده نماید.

برخی از ویژگی‌های پورت کامپوننت

  1. این پورت ‌می‌تواند برای سرگر‌می ‌و بازی از کنسول نینتند و Wii استفاده شود.
  2. در کنسول‌های نینتند و Wii در صورت اتصال به تلویزیون، کیفیت استاندارد یا SD تصویر آن چندان مناسب نیست.
  3. تفاوت کامپوننت و کامپوزیت در این است که شما ‌می‌توانید در کامپوننت دو ورودی صدا و سه ورودی تصویر در اختیار داشته باشید.
  4. کاربران ‌می‌توانند به جای متصل کردن کنسول Wii خود به پورت کامپوزیت، برای اتصال آن از کابل و پورت کامپوننت بهره بگیرند.
  5. پورت کامپوننت ‌می‌تواند کیفیت تصویر و میزان رنگ بازی‌ها را بسیار بهبود دهد.

 

در اینجا مقاله ما به پایان میرسد، امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید و مطالب کافی در زمینه پورت کامپوننت را بدست اورده باشید با سپاس از حسن توجه همه شما عزیزان.

 

کالای خونه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.