اجاق گاز صفحه ای (توکار) بخریم یا اجاق گاز مبله؟

این سوال خیلی از مشتریان کالای خونه است. در جواب باید گفت که هر کدام از انواع اجاق گاز ویژگی‌های خاص خود را دارند که با دانستن آن، انتخاب نوع اجاق گاز برای شما راحت تر خواهد شد. در ادامه با کالای خونه همراه باشید تا با اجاق گازهای صفحه ای و مبله بیشتر آشنا شده و به شما در انتخاب اجاق گاز مناسب کمک کنیم.

اجاق گاز‌ مبله

اولین مدل‌های اجاق گاز که به بازار عرضه شده‌اند، اجاق گازهای مبله بوده‌اند. مدل‌های اولیه، تک شعله بودند که تنها با شعله مرکزی امکان پخت و پز را فراهم می‌کردند. این مدل‌ها مجهز به یک فر هم بودند که برای کباب کردن یا پختن انواع کیک بکار می‌رفتند، انواع جدیدتر نوع مبله دارای تعداد شعله‌های بیشتری هستند. این اجاق گاز‌ها در مدل‌های گازی، برقی و برقی-گازی تولید شده‌اند.

اجاق گاز صفحه ای (توکار)

امروزه استقبال از اجاق گاز‌های توکار یا همان صفحه‌ای بسیار افزایش یافته است، زیرا فضای بسیار اندکی را اشغال کرده است. این نوع اجاق گازها به هر دو شکل گازی و برقی تولید می‌شوند که پرفروش‌ترین‌های اجاق گاز صفحه‌ای برای منازل و در مدل های ۴ و ۵ شعله هستند. عرض اجاق گازهای چهار شعله معمولاً ۶۰ سانتی‌متر و پنج شعله‌ها دارای ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر می‌باشند.

مقایسه اجاق گاز‌های مبله با صفحه ای

  • در اجاق گازهای مبله زمانی که تمام شعله‌ها روشن باشند، می‌توان از همه آن‌ها با نهایت حرارت استفاده کرد اما در اجاق گازهای صفحه‌ای زمانی که شما تمام شعله‌ها را روشن می‌کنید، راندمان حرارتی پایین می‌آید.
  • اجاق گازهای صفحه‌ای نسبت به اجاق گاز‌های مبله سبک‌تر هستند و با اشغال فضای کمتر، به دکور خانه شما حس مدرن بودن را القا می‌کنند.
  • یکی از تفاوت‌های اساسی و چشمگیری که اجاق گاز‌های مبله نسبت به مدل توکار دارند، قابلیت جابجایی است. در بحث سایز و ابعاد اجاق گاز توکار مزیت‌های بیشتری نسبت به نوع مبله دارد زیرا اندازه کوچکتری دارند و برای آشپزخانه‌هایی با متراز پایین یک نعمت‌اند و اگر به وزن هم توجه کنیم، اجاق گاز توکار نسبت به نوع مبله سبک‌تر هستند و حتی یک شخص بالغ نیز براحتی می‌تواند آن را حمل کرده.
  • در اجاق گاز‌های مبله بدلیل داشتن ترموکوپل نگرانی از جهت نشت گاز نداریم و با خیال راحت‌تری میتوان به آشپزی کردن پرداخت.
  • اجاق گاز‌های توکار فاقد فر بوده اما اجاق گاز‌های مبله هم با فر و هم بدون فر عرضه می‌شوند که مزیت داشتن اجاق گازهای مبله در این است که با آن می‌توانید انواع کیک، شیرینی و پیتزا را درست کنید. با استفاده از فر برای تهیه موارد ذکر شده، گرما به صورت پیوسته و یکسان در دستگاه پخش می‌شود و مواد کاملا مغز پخت خواهند شد. همچنین استفاده از گریل برای کباب و سرخ کردن، از مزایای گازهای مبله فردار نسبت به گازهای توکار بدون فر می‌باشد.

  • در بحث تنوع و طراحی‌های مختلف، باید گفت که اجاق گازهای صفحه‌ای در چند نوع استیل، شیشه‌ای، استیل شیشه‌ای و سرامیکی تولید می‌شوند و نسبت به اجاق گازهای مبله ارزان‌تر می‌باشند. همچنین در انواع سایز و شکل ظاهری می‌توان آن‌ها را باب دل مشتریان و با انواع سلایق طراحی کرد، البته در مورد خرید نوع شیشه‌ای توجه کنید که امکان شکستن آن بالاست که می‌تواند خرج زیادی روی دستان شما بیندازد، در مقابل باید گفت اجاق‌های مبله استحکام بسیار بالایی دارند و همچنین طول عمر بیشتری نیز دارند که این موضوع برای افرادی که میل زیادی به خرج های آنچنانی ندارند و می‌خواهند یک وسیله با عمر مناسب داشته باشند، یک گزینه جالب توجه خواهد بود.
کالای خونه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.